T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
SARIOĞLAN KAYMAKAMLIĞI
Milli Emlak Şefliği
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURU İÇİN İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ) |
|
1 |
Satış İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarası içerir.) İhaleye Gireceklerden
|
6 ay |
|
2 |
Kiralama İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarası ve hangi amaçla istenildiğini içerir.) 2-Koordinatlı ve Alan Hesabı İçeren Kroki (Tescil harici yer ise veya bir kısmının kiralanması isteniyorsa) İhaleye Gireceklerden
|
6 ay |
|
3 |
İrtifak Hakkı Tesisi ve Kullanma İzni İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarası ve hangi amaçla istenildiğini içerir.) 2-Koordinatlı ve Alan Hesabı İçeren Kroki (Tescil harici yer ise veya bir kısmı için irtifak hakkı tesisi / kullanma izni verilmesi isteniyorsa) 3-Yatırım teşvik belgesi, yatırım bilgi formu, organize ve endüstri bölgelerinde boş parsel bulunmadığına ilişkin belge, başvuru ücretinin yatırıldığına ilişkin makbuz, avan projesi, oda sicil kayıt örneği, vergi borcunun bulunmadığına İlişkin belge, işletme hesabı özeti, işletmenin son üç yıllık bilançosu ve mali tabloları, fizibilite raporu ve finans tablosu İhaleye Gireceklerden
|
6 ay |
|
4 |
Tahsis İşlemleri |
1-Tahsis talebinde bulunulan Kamu İdaresince taşınmazı hangi kamu hizmetinde kullanacağını belirtir talep yazısı talep yazısı (Mahalle, ada ve parsel numarası, hangi amaçla, hangi bölümünün ne kadar süreyle istenildiğini içerir.) 2-Tahsis Talep Formu
|
3 ay |
|
5 |
Ecrimisil İşlemleri ve Düzeltme / İtiraz İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Düzeltme veya İtiraz Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarası bilgilerini içerir.) |
İdaremizce hazırlanan Tespit Programına göre tespit tarihinden itibaren 15 gün içinde ecrimisil takdir edilip, 15 gün içerisinde Ecrimisil İhbarnamesi ile tebliğ edilir. Ecrimisil İhbarnamesine 30 gün içinde itiraz edilebilir. Düzeltme talebine istinaden 30 gün içinde komisyonca karara bağlanıp, 15 gün içinde ecrimisil düzeltme ihbarnamesi ile tebliğ edilir. |
|
6 |
İdari Yoldan Tescil İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarasını içerir.) 2-Yetkili LİHKAB Bürolarınca veya Özel Harita Mühendislerince hazırlanacak tescil dosyaları (Koordine değerli harita, tescile esas kroki vb.)
|
6 ay
|
|
7 |
Trampa İşlemleri |
Başvuru Sahibinden
|
6 ay |
|
8 |
Bağış İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi (Mahalle, ada ve parsel numarası, şartlı, şartsız, mükellefiyetli, mükellefiyetsiz vb. bilgilerini içerir.) 2-Tüzel kişi ise tüzel kişilerin yetkili organlarının bağış hakkında aldıkları karar 3-Tapu Kayıt Örneği |
Şartlı ve mükellefiyetli bağışlarda Bakanlık yetkili olduğundan 2 – 3 ay, şartsız ve mükellefiyetsiz bağışlarda 1 ay |
|
9 |
Kamu Konutları |
Başvuru Sahibinden 1-Kamu konutlarında oturmak isteyen kamu personelinden alınacak talep dilekçesi 2-Kamu Konutları Yönetmeliği eki (Ek-5) Kamu Konutları tahsis talep beyannamesi |
|
|
10 |
Taşınır Mal Satışı ve Tasfiye |
Genel bütçe kapsamındaki kamu idarelerinin hizmet dışı kalan taşınır mallarından maden aksamlı hurda malzemelerden hurda olanlar için; 1-Talep Yazısı 2-Hurdaya ayrılan demirbaş listesi 3-Hurdaya ayırma onayı |
5 ay |
|
11 |
Görüş, Bilgi Edinme İşlemleri |
Başvuru Sahibinden 1-Talep Dilekçesi |
30 gün |
AÇIKLAMALAR
1-Mücbir sebepler, sistem arızaları, elektrik kesilmesi vb. haller sebebiyle, tanımlanmış hizmetlerin geçici veya sürekli olarak kesintiye uğraması durumunda çalışılamayan süreler hizmetlerin tamamlanma sürelerine eklenir.
2-Hizmetin tamamlanma süresine ait başlama tarih ve saati, birimdeki söz konusu hizmetlere fiilen başlanıldığında başlar. (Evrakın kayıt aldığı tarih, fiilen başlama tarihidir)
3-Kamu Hizmet Standartlarında hizmet adıyla özel olarak tanımlanmamış hizmetler uygun olması halinde, genel olarak tanımlanmış hizmetler kapsamında değerlendirilerek sonuçlandırılır.
4-Gerçeğe aykırı bilgi ve belge verenler ya da beyanda bulunanlar hakkında yasal işlem yapılır. (Kamu Hizmet Standartlarında Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 9 uncu maddesi)
5-Kamu Hizmet Standartları Tablosunda tanımlanmış hizmetlerden, sadece biriminde başlatılıp, aynı birimde tamamlanan hizmetler için belirlenmiş süreler aynen geçerlidir. Ancak, milli emlak biriminde başlatılıp, ilgili mevzuatı gereğince başka idarelerde devam ettikten sonra, tekrar ilk müracaatın yapıldığı birime dönen ve işlemin kalan bölümü bu birimlerde tamamlanan hizmetlerde, başka idarelerin varsa ilgili mevzuatındaki süreler, yok ise Kamu Hizmet Standartları Yönetmeliğinin 11’nci maddesinde belirtilen süreler hizmetin tamamlanma sürelerine dâhil edilmiştir.
6-Hizmetin bütünü içinde başka idarelerce yapılacak işlemlerden doğan gecikmelerdeki süreler ayrıca eklenir.
7-Milli emlak biriminde başlatıldıktan sonra, başka idarelerde devam ederek başka idarelerde tamamlanan (milli emlak birimine geri dönmeyen) hizmetlerde hizmetin bütünü içindeki sorumluluk, hizmetin milli emlak birimindeki bölümü ile sınırlı olur.
8-Başvuru esnasında, ödemek zorunda olunan mali yükümlülükler ilgililerince ödenir.
Not: Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenmesi, eksiksiz belge ile başvuru yapılmasına rağmen hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması veya yukarıdaki tabloda bazı hizmetlerin bulunmadığının tespiti durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İLK MÜRACAAT YERİ İKİNCİ MÜRACAAT YERİ
Birim |
Sarıoğlan Milli Emlak Şefliği |
İsim |
Ahmet KÜRKÇÜ |
Ünvan |
Milli Emlak Uzmanı |
Adres |
Hükümet Konağı 1. Kat |
Telefon |
0352 811 2190 |
Elektronik Posta |
ahmet.kurkcu@csb.gov.tr |
Birim |
Sarıoğlan Kaymakamlığı |
İsim |
Tugay KALKANLI |
Ünvan |
Kaymakam |
Adres |
Hükümet Konağı 2. Kat |
Telefon |
0352 811 2008 |
Elektronik Posta |
sarioglan@icisleri.gov.tr |